Norvegia: Stavanger – ce-am reușit să vedem în câteva ore

Scris de | Alexandra

Ultima zi de vacanță este mereu cea mai tristă. Și de altfel nici măcar nu mai aveam o zi întreagă, ci doar câteva ore.

Plus că m-am trezit super devreme să duc mașina înapoi la Avis. Tot a fost bine, centrul de închiriere era fix lângă serviciul Iuliei, așa că măcar am putut să o duc și pe ea la muncă. Am intrat mișelește în parcare, am lăsat-o acolo, și am tulit-o repede, sperând că nu se va prinde nimeni. Desigur, așa cum spuneam în articolul anterior, acest lucru nu s-a întâmplat.

Apoi am mers să iau autobuzul înapoi spre oraș, ceea ce s-a dovedit a fi o adevărată aventură. N-am găsit foarte ușor stația, plus că atunci când a ajuns, habar nu aveam pe ce parte să stau.

Aveam mai multe variante, și după ce am stat bine mersi pe o parte, crezând că e bine, când a venit un autobuz, mi-a spus că nu e bine, că tre să stau pe partea cealaltă (șoferul știa un pic de engleză, dacă vă vine să credeți). Apoi m-am dus pe partea cealaltă, după care a venit un alt autobuz pe prima parte pe care stătusem, și mi-am dat seama că e bun, așa că am fugit înapoi. Deja nu mai știam cum mă cheamă.

Întoarsă acasă la Iulia, l-am luat pe Adi și am mers în centru. Ne doream foarte mult să vedem și Stavangerul, măcar un pic, mai ales că centrul vechi este unul extrem de frumos. Dar înainte de asta, nu am scăpat fără să mergem într-un magazin de munte :)))) Un magazin foarte fain de altfel, atâta doar că totul era extrem de scump. Am vrut să-mi iau o bluză de merino, cum îmi făcuse Iulia cadou cu câțiva ani în urmă, dar nu m-am putut apropia. Eh, e ok, rămân cu aia, ce contează că s-a murdărit de o mică găurică? :))) In rest e ok, încă se mai ține bine.

Iulia nu stătea departe de centru, așa că am ajuns destul de repede. În port am găsit un vas de croazieră imens, ce am zis că nu-i adevărat. Și spre deosebire de acest vas și un graffiti foarte modern de pe o clădire, în rest tot centrul vechi a fost extrem de autentic.

Din port se urcă pe niște scări și în 2 timpi și trei mișcări ai și ajuns. Centrul vechi este de fapt orașul vechi, și e plin de căsuțe albe și străduțe înguste cu piatră cubică de un farmec extraordinar. Plus o vedere specială.

Singura chestie e că pe străduțe am avut ”norocul” să se fi revărsat și o parte semnificativă din locuitorii vasului de croazieră, care erau la fel de fascinați ca și noi. Dar nu a fost chiar așa de rău totuși, am făcut abstracție cu brio, mai ales că nu erau așa gălăgioși. Orășelul vechi este foarte mic, așa că după vreo jumătate de oră deja îl văzusem pe tot.

Am revenit apoi în port, după care ne-am mai plimbat un pic pe partea cealaltă, am urcat până la Turnul Valberg (fără să intrăm), după care am trecut rapid pe lângă catedrală și parc, unde am admirat lebedele albe și celelalte păsări ce-și făceau veacul pe acolo.

Am avut parte de o vreme mai mult decât frumoasă în Stavanger, cu mult soare și temperatură bună, și dacă mă gândesc acum la toată călătoria, consider că per total am fost foarte norocoși! O singură zi ne-a fost stricată de ploaie și nu ne-am putut face drumeția planificată, dar în rest a fost mai mult decât grozav, iar soarele deloc zgârcit.

Pe măsură ce ne apropiam încet încet de casă (more like repede repede, dat fiind, well, avionul), mintea ne-a zburat numai la Norvegia, și cât de frumos a fost. Și multă vreme după întoarcere am simțit că sunt încă acolo cu mintea, numai corpul îmi umbla prin România, neștiind foarte bine cum să revină la normal.

Norvegia a fost un fel de wake up call pentru mine. Am aflat ce înseamnă civilizația cu adevărat, ce înseamnă un alt nivel de evoluție, și mi-am recalibrat standardele. Și aș minți dacă aș spune că nu am luat în calcul o mutare acolo. Atâta doar că nu cred că aș face față la vreme, dar dacă nu ar fi asta… mâine i-aș lua calea.

Până una alta… deja ne-am planificat următoarele 2 (potențial 3) călătorii în Norvegia, căci țara e mare iar noi am văzut doar o mică parte. Așadar… pe data viitoare!

The end.

Aparat foto folosit: Sony A6000 + 16-50mm

Ghidul folosit de noi pentru călătoria în Norvegia a fost cel emis de Fjord Norway. Îl găsiți de descărcat aici.

Este foarte subțire, dar are absolut tot ce ai nevoie pentru zona Fjord Norway. Inclusiv durate, numărul de plecări pe zi și alte detalii pentru ferry-uri, dar și prețuri pentru anumite taxe de drum și multe multe alte lucruri utile. Este refăcut în fiecare an, astfel că veți găsi în el informații actuale. Din păcate observ acum că nu mai include prețurile pentru ferry-uri, precum cel de anul trecut folosit de noi. Însă prețurile pentru ferry-uri cred că pot fi verificate și online, căci la fiecare ferry este indicat site-ul companiei care îl operează.

Despre autor

ALEXANDRA PUȘCAȘU

Salut! Sper că ți-a plăcut să citești acest articol la fel de mult pe cât mi-a plăcut mie să‑l scriu pentru tine :) Am creat acest blog în 2009 pentru a-i ajuta și pe alții să găsească fericire și libertate prin intermediul călătoriilor și a naturii. Te invit să citești mai multe aici.