Grecia – Cap. 2 (Marea) – prima zi in paradis

*Jurnal scris la faţa locului, după câteva ore în paradis.

Am ajuns aseară la 10 noaptea aici, am făcut un duş şi am adormit lemn, ne trezisem totuşi la 6 şi urcasem pe Olimp. Dimineaţă când m-am trezit, primul lucru pe care l-am făcut a fost să ies pe balcon. Am crezut că am murit şi am ajuns în rai.

E o linişte de vis, ca şi când încă ai dormi, dar eşti treaz. Se aud doar păsărelele şi marea. Atât. Coborâm din cameră şi fugim spre restaurant, e 9:45 şi micul dejun e până la 10. Uităm complet de grabă pentru că drumul trece pe lângă piscină…

Restaurantul e superb… Se aude în surdină muzică grecească, dar nu din aia de să dai cu farfuriile de pământ, din aia de alunecă mâncarea mai lin.

După ce mâncăm, îl rog pe Cristi să meargă să întrebe dacă putem plăti micul dejun la final, pentru toate zilele, şi… cât costă. Pe booking era 8 euro de persoană pe zi în plus, ceea ce mi s-a părut cam mult, şi nu am mai rezervat, hotărând să mergem pe varianta „vedem la faţa locului, poate e mai ieftin”.

Cristi se întoarce cu un rânjet mare pe faţă: micul dejun e inclus în ce am plătit deja pe booking (37 euro/cameră/noapte), nu mai costă nimic în plus. Oh, this just keeps getting better and better.

De la restaurant mai coborâm trei trepte şi suntem pe plajă. Mai sunt încă vreo 3 oameni. Nu mai merg la mare în sezon în viaţa mea.

Mă aşez pe şezlong şi 30 de minute nu pot să îmi iau ochii de la mare. În spatele plajei e un mic bar de unde se aude o muzică şi mai faină decât la restaurant, e o formaţie care cântă cover-uri care sună mai bine decât originalele. Tot în surdină, atâta de încet încât ştii ce melodie e, dar nu înţelegi cuvintele.

Scot cartea din geantă şi mă apuc să citesc. Din când în când mă opresc şi mai savurez un pic marea. Din copacul sub care stau îmi tot cad chestii pe mine. Ba o frunză, ba nişte mici chestii care habar nu am ce sunt, dar e al naibii de bine. Parcă ninge cu frumos pe mine.

Cristi iese din apă şi-mi povesteşte entuziasmat ce fel şi fel de peşti a văzut sub apă. “Erau maaari, şi roşii, şi negri, şi veeerzi, şi cred că am văzut de departe şi un arici din ăla de mare!! Ah, şi am văzut şi floricele!!”. Râd de el cu gura până la urechi, dar el insistă: “da măăăi, erau aşa… cu .. tulpină… şi cu… (face nişte semne cu degetul în aer)… ca nişte… panseluţe”. Să cad de pe şezlong de râs, nu alta. Îmi pun mâna la gură, îmi dau seama că râd aşa de tare că s-ar putea să le perturb altora starea asta de zen omniprezentă.

Nu l-am crezut. A doua zi am văzut şi eu panseluţele în apă.

Mă întorc la citit. Mai trag cu ochiul la mare, iar mai citesc, iar mai trag cu ochiul la mare. Aici nu sunt pescăruşi, sunt rândunele. Foarte curios.

Mă opresc din citit şi mă uit tâmp în zare. Îmi dau seama că mă doare faţa de la cât am zâmbit de dimineaţă şi până acum. Habar n-am ce zi e, nici nu mă interesează. Pe şezlongul de lângă mine scrie “ESCAPE(!)”. I have.

Va urma.

Pentru a vedea galeria foto: click pe prima poză şi apoi le puteţi frunzări cu scroll, la dimensiune mare.

Mergi la lista cu toate articolele din seria Grecia 2013.

25 comentarii:

1. Cat de limpede era apa! Cred ca in viata mea n-am vazut o apa mai limpede.
    Sunt superbe pozele, mai ales prima cu leandrul inflorit si ultima cu apusul.

2. Mersi Larisa! Eu am mai vazut asa si in Croatia unde am fost anul trecut, inca nu m-am hotarat unde mi-a placut mai mult, dar aici iti spun sincer ca n-am mai fost niciodata mai relaxata si mai zen :)

3. Mama ce culori. Sunt constantean, am zis ca nu o sa dau bani sa merg in alte tari sa vad o alta mare. Cred ca gresesc daca nu o sa fac o iesire in Grecia :D, dar sa fie si ceva mtb sau miscare in natura…ca mor de plictiseala daca stau toata ziua cu burta la soare.

4. Te cred si iti inteleg devotamentul :) insa chiar merita. Grecia mai ales, dar si Croatia. Eu, din pacate pentru Romania, dupa ce am vazut cum e marea “la ei”, nu mai vreau sa merg la noi…

Si eu ma plictisesc sa stau la soare, si de fapt nu stau la soare, mai mult la umbra, dar dupa multi ani agitati, am simtit nevoia sa stau cateva zile fara sa fac ceva anume. Dolce far niente :) Am citit, am inotat in piscina, am dormit la pranz de vreo 2 ori, ne-am uitat la niste seriale… chestii pe care acasa din pacate nu prea am timp sa le fac, sau am dar foarte rar.

Oricum, sa stii ca in Grecia (si nu numai) sunt multe zone unde poti face in apropiere de mare si mtb si multe alte activitati, asa ca nu-i problema, nu te plictisesti :)

5. la mine trebuie un “Devotament” cu multe ghilimele. Mamaia si restul “Statiunilor” de pe litoral arata…..vai de mama lor. In frunte cu Vama Veche :D. Cred ca la anu mergem si noi in Grecea, Croatia am inteles ca e ceva mai scumpa…

6. Splendide fotografiile!
    Peisajele par a fi de pe o insulă. Asta e clar. Care insulă, rămâne de văzut în articolul viitor. Ceva îmi spune că insula este una cu ieşire la marea Ionică! :)
    Îmi place mult fotografia cu pisica în timp ce cască. :)
    PS: Eu nu dau Croaţia pe Grecia.

7. Alexandra, felicitari pentru blog si pentru stradania de a impartasi si altora din bucuriile tale.Grecia e minunata si nu am vazut decat o mica, mica parte!Locul ales de voi e dincolo de cuvinte!Mare este Dumnezeu!

8. Confirmat!
    Totul este exact aşa cum ai descris, mai puțin restaurantul din Chorto, care şi-a închis porțile până în primăvară :-(
    Grumpy waiter is still here :-))
    Apa este perfectă, iar putoarea patrupedă este terorizată de echipa SWAT a felinelor :-)
    Recomand oricui care vrea să îşi încarce bateriile.
    Mulțumim Alexandra!

9. Nu am fost.
    Sunt!
    De fapt suntem, datorită ţie, deci, mulţumiri ţie.
    Chiar acum ne pregătim pentru a doua cină cu Mr. Grumpy :-)

Ieri am fost şi la Litochoro şi am urcat până la Prionia (fără vreo intenție de a escalada Olimpul însă) dar ploaia torenţială şi ceața deasă ne-a stricat planurile de plimbare şi peisaje fantastice :-( Nu ne dăm bătuți însă; mai băgăm o fisă la întoarcere :-)

• Wow! Super!! Mersi mult de tot ca te-ai gandit sa imi dai mesaj! :) Ma bucur tare!

Cum e vremea acolo? E ok pentru plaja si acum?

Succes cu vremea in Litochoro la intoarecere! Va tin pumnii! :)

• Mult timp am citit, dar am stat în anonimat (amândoi), fiindcă nu suntem genul socializărilor online. Preferăm senzațiile “pe viu” :-)

Lumea este mică şi activitatea ta online ne-a schimbat cel puțin vacanța de anul acesta, dacă nu mai mult(e) :-) Deci, trebuie să lăsăm la o parte principiile şi să fim activi online pentru a îţi mulțumi :-)

Vremea este super făină şi de plajă şi de baie.

Mulțumim pentru gândurile bune.

• Suuper! Ma bucur mult ca aveti vreme buna!

E foarte dragut ca te-ai gandit sa imi multumesti, dar oricum, ma bucuram la fel de tare si daca doar imi dadeai mesaj / comentariu sa-mi spui ca v-ati dus acolo :) Si mai mult decat atat, ma bucur mult ca va place! :)Chiar mi-ai facut ziua mai frumoasa! :) Multumesc mult! :)

10. Am ajuns acasă doar cu părerea de rău pentru cât de scurt a fost concediul (ca de obicei) :-)
    Am stat 3 zile la Leda și nu am ieșit din complex cu excepția unei plimbări până în Chorto.
    Nu pot spune decât că a fost super fain și că dacă nu ne-ar fi devorat țânțarii noaptea ar fi fost perfect :-)
    Probabil însă că așa ne trebuie dacă ne-am dus la mare nepregătiți (la munte nu prea ai problema asta :-))

Din păcate la Liochoro am ajuns destul de târziu și tot pe nori gri și supărați așa că nu am mai urcat la priveliște ci ne-am pus burțile la cale :-)
    DAR, fiindcă întârzierea s-a datorat unei vizite spontane la Meteora, care se află pe partea cealaltă a Olimpului, am avut plăcerea de a descoperi un drum pustiu și asfaltat care traversează munții prin sudul Olimpului, drum care este absolut fantastic (vezi pe hartă între Karya și Leptokarya).

• Ah, ups, nu m-am gandit sa spun pe blog de aparat de tantari. Noi luam mereu la noi, ca suntem patiti…

Dar una peste alta ma bucur mult ca v-a placut la Leda si ca ati fost si la Meteora, cred ca a fost superb!! Abia astept sa ajung si eu pe acolo.