Cum trebuie sa arate un blog

Actualizat la 6.11.2014

Articolul acesta îmi stă pe „limbă” de foarte multă vreme, dar cumva nu mi-am făcut niciodată timp pentru el. În principal şi pentru că e cam off topic. Nu are legătură cu călătoriile, însă pentru că ştiu că mulţi dintre cei care mă citesc au blog la rândul lor, am decis să fac această excepţie.

După cum o să observi şi mai jos, scriu acest articol NU din punctul de vedere al unui deţinător de blog ci din perspectiva unui cititor de bloguri. Nu consider nicidecum că blogul meu este perfect (departe de mine acest gând) ca să mă consider în măsură să scriu despre „cum trebuie să arate un blog” pe baza experienţei mele ca blogger, în schimb pot să îl scriu foarte bine din punctul de vedere al unui cititor de bloguri, ceea ce sunt de mulţi ani.

Citesc un număr destul de mare de bloguri la rândul meu, şi de multe ori m-am lovit de anumite probleme care de regulă mă făceau să nu mai revin pe blogul respectiv, sau să mă agaseze / deranjeze / frustreze ori de câte ori îl accesam. Desigur, mai mult sau mai puţin. Cert e că mie chestiunile de mai jos îmi par acum, în mare proporţie, evidente, însă nu le ştiam atunci când mi-am făcut blogul în 2009 şi m-am gândit că poate nici tu nu le ştii încă.

Acum, am să te rog să îmi scuzi ironia şi umorul un pic sarcastic şi să nu le iei personal. Este doar stilul meu, cu care, dacă mă citeşti mai de demult, te-ai obişnuit deja :) În plus, atunci când ne distrăm, învăţăm mai repede. Aşadar… have fun :)

Dacă totuşi nu ai timp sau chef de umorul meu, titlurile sunt arhisuficiente ca să pricepi ideea principală. Dacă nu înţelegi titlul, atunci citeşte explicaţia :)

Ce trebuie să aibă un blog:

1. Posibilitatea de abonare prin email, RSS, etc.

Unul dintre motivele pentru care ţi-ai făcut blog este acela că vrei să şi citească cineva ce scrii tu acolo. Bine, în afară de mama ta, care, fie vorba între noi, după vreo lună s-ar putea să se plictisească. Şi nimeni nu vrea să vorbească singur pe un blog.

Eh, şi pentru că toată lumea are treburi ceva mai importante decât să intre în fiecare zi să vadă dacă ai publicat tu ceva, e bine să le întinzi oamenilor o mână de ajutor și să le dai niște posibilități prin care te pot urmări: prin RSS, pe mail și eventual pe facebook (dacă ai pagină sau postezi pe profilul personal) sau alte rețele în care activezi. Poți folosi sidebar-ul, bara de sus sau footer-ul pentru a pune butoane sau căsuțe.

abonare unde ma mai gasesti butoane

2. Pagini (adică butoane cum ar veni) de home, contact şi “despre”

meniu

„Butonul” de home trebuie să fie acolo pe undeva, pentru că nu toată lumea ştie că dacă apasă pe logo-ul blogului este redirecţionat către pagina de Home. Şi omul caută butonul de Home. Şi dacă îl caută şi nu îl găseşte, îşi cam bagă picioarele şi se cară. Şi tu nu vrei asta.

Pagina „Despre” e un fel de carte de vizită. Îţi trebuie ca să ştie omu cine scrie rândurile alea pe care le citeşte el acolo. Ok, nu vrei să-ţi dai numele complet, nicio problemă. Zici că eşti Vasilica şi că ţi-ai făcut blog de făcut fulare pentru că îţi place să împleteşti. De exemplu.

Pagina de contact este o invitaţie pentru cei ce vor să te întrebe de sănătate, să îţi ceară sfatul în domeniul în care zici tu acolo că eşti pe val, să îţi ceară schimburi de linkuri (asta dacă e suficient de inteligent încât să nu îţi ceară asta într-un comentariu lăsat random la un articol de-al tău) – pe care, îţi recomand cu căldură să le refuzi, să îţi propună o colaborare, sau mă rog, să se dea la tine (poate ai nevoie, ce ştiu eu) sau să te înjure. Dar divaghez.

Deci pune şi tu acolo un formular de contact sau o adresă de mail (da’ vezi, n-o pune şi tu legat, cu tot cu @, ca pe urmă tot tu să te miri de ce primeşti 100 de spamuri pe zi), ca să poată omu să dea de tine dacă are nevoie. Dacă îi răspunzi sau nu, e alegerea ta, dar eu te sfătuiesc să răspunzi. Aşa e profi. Excepţie fac specimenele care nu ştiu să scrie corect gramatical. Eu pentru ăştia nu mă sinchisesc nici să mă baţi.

Dacă nu vrei să dai adresa ta, adică vasilica.ixulescu@gmail.com (ceea ce e de înţeles) şi nu ai posibilitatea să îţi faci adresa vasilica@bloguldefulareimpletite.ro, fă-ţi pur şi simplu o adresă la gmail sau yahoo sau ce îţi place ţie, cu id-ul bloguldefulareimpletite, adicătelea bloguldefulareimpletite@gmail.com.

3. Arhiva blogului

Mai ales dacă nu ai altă pagina pe blog decât cea de home şi n-ai fost nici foarte generos cu informaţiile la pagina „despre”, dar nu numai în cazul ăsta, e bine să ai undeva în sidebar arhiva blogului. Ca să vadă omu cam despre ce aberezi tu acolo şi, mai ales, despre ce ai aberat în ultima vreme, cronologic. Că poate acum un an aberai despre ceva, şi acuma aberezi despre altceva. De exemplu. Plus că o să te ajute şi pe tine.

4. Căsuţă de search

search boxDe asemenea, o să te ajute să ai o căsuţă de search. Dacă ai blog pe blogspot atunci există deja o căsuţă de search în colţul din stânga sus. Însă nu este suficient, din simplul motiv că lumea nu prea ştie de existenţa ei. Pune tu o căsuţă de search pe prima poziţie din sidebar (sau în header dacă poţi/te pricepi/ştii să cauţi pe google codul care îţi trebuie) ca să poată omul să scormonească la tine pe blog. Poate a citit el mai demult un articol la tine şi nu mai ştie cum să îl găsească dar îşi aminteşte un cuvânt-ceva din el. Dacă nu ai căsuţă de search, nu are cum să îl găsească.

5. Doar preview-uri ale articolelor pe homepage

Mai ales dacă obişnuieşti să scrii articole kilometrice (ca mine, aşa), dar nu numai în cazul ăsta, ci în TOATE cazurile, nu lăsa tot cârnatul de articol pe homepage. S-a inventat o chestie foarte interesantă care se cheamă Page break (sau Read More tag). Foloseşte-l fără frică. Adicătelea, când pui page break în toate articolele, pe home page îţi va apărea doar primul paragraf (sau cât vrei tu) din articol. În felul ăsta pe homepage-ul tău pot apărea mai multe articole, şi omul când intră pe blogul tău pentru prima dată, poate vedea, doar dintr-un scroll, cam despre ce ai scris tu în ultima perioadă.hoempage

Eu personal asta fac când ajung pe un blog nou. Dau scroll să văd despre ce este vorba, şi eventual mai citesc şi pagina „Despre” să văd „cu cine vorbesc”.

De asemenea, ajută atunci când cineva vrea să caute ceva pe blogul tău şi foloseşte căsuţa de search pentru asta (vezi mai sus). Să zicem că vrea să afle dacă ai scris vreodată ceva despre „care este sensul vieţii”. Eh, omu tastează „care este sensul vieţii” în căsuţa de search şi îi apar rezultatele. Tu, care eşti un om foarte cult şi citit, şi de altfel, un mare deschizător de drumuri, ai scris vreo 3 articole despre sensul vieţii, dar pentru că nu ai folosit page break, omu nu va şti asta, pentru că el va vedea prima şi prima oară cârnatul de articol despre sensul vieţii scris cel mai recent. Şi va da scroll şi scroll până va citi tot cârnatul (dacă ai noroc şi dacă ai scris frumos şi cu patos) dar până la urmă şi la urmă se va plictisi şi nu va mai ajunge şi la celelalte articole ale tale despre sensul vieţii, de care tu de altfel eşti foarte mândru şi ai fi vrut ca omu să le citească.

În schimb, dacă ai fi folosit page break, i-ar fi apărut din prima preview-urile pentru toate cele 3 articole pe pagina rezultatelor, şi ar fi fost tare bucuros că te-a găsit.

6. Aspect plăcut pentru ochi

Mno, la capitolul ăsta am văzut cele mai mari orori din viaţa mea. Adevărate crime, nu alta. Şi înţeleg cât de cât, nici eu nu mă pricepeam maxim la treaba asta la început, dar doar până la un punct. Deci te rog eu, nu scrie cu text verde pe fundal albastru, nu pune chenare roşii la poze, nu folosi 10 culori diferite pe blog, nu. Deci nu. Încearcă să rezişti tentaţiei. Ştiu, culorile sunt un lucru minunat, era pozelor alb negru s-a încheiat (şi a şi înviat între timp), dar îmi sângerează ochii. Jur.

Eu dacă văd un blog de genul ăsta, a doua oară nu mai intru şi îmi fac şi trei cruci ca să mă asigur că nu îmi mai iese în cale niciodată până când oi închide ochii definitiv. Dacă aş avea agheasmă aş da şi cu din aia.

În schimb, încearcă pe cât posibil să foloseşti culori calme, nu stridente, şi mai multe de 2 culori nu ar fi ideal să foloseşti. Desigur, poţi folosi nuanţe din aceeaşi gamă de culoare, dar nu sări calul. Dacă nu te pricepi sub nicio formă la culori, atunci nu modifica absolut deloc niciuna dintre setările default ale temei alese, sau pune un fundal alb şi scrie cu negru şi gata. Oamenii o să aprecieze mai degrabă un blog foarte simplu decât unul împopoțonat mai rău ca pomul de Crăciun.

7. Temă/template responsive

Responsive înseamnă că lățimea blogului și a elementelor din el se modifică dinamic în funcție de lățimea ecranului utilizatorului. Adică blogul se vede bine pe orice tip de monitor, laptop, tabletă sau telefon.

Dacă tema ta nu e responsive, atunci măcar nu modifica lățimea blogului (las-o așa cum e de la natură) și vezi dacă blogul se vede bine și e funcțional și pe tabletă și telefon.

8. Posibilitatea de abonare la comentarii

De multe ori am renunţat să mai comentez pe blogurile care nu aveau căsuţa aia mică acolo sub formularul de comentarii care îmi permite să primesc pe mail dacă omul mi-a răspuns.

Ajungeam să dau refresh de 200 de ori ca să văd dacă mi-a răspuns la întrebare sau ce naiba i-am zis eu acolo şi mă enervam teribil. Nu numai pentru că îmi stătea ca o scamă pe creier şi urăsc să am deschise taburi de care nu am nevoie, dar şi pentru că, în primul rând, treaba asta îmi pierdea timp cu nemiluita şi, 2 la mână, pentru că, dacă aş fi închis pagina, aş fi uitat, ca orice om normal de pe lumea asta care are lucruri mai importante în viaţa lui decât să ţină minte că a comentat în ziua aia pe x bloguri. Şi la urma urmei, poate omul ăla nu poate să îmi răspundă fix în ziua aia, ci îmi răspunde peste 2 zile, sau peste o săptămână, că poate e plecat şi el într-un concediu sau ceva. Şi apăi atunci chiar că uit definitiv.

9. Data ataşată articolelor

Asta e altă anomalie care ar trebui interzisă prin lege. Nu ştiu clar dacă există teme de blogspot sau wordpress care nu ataşează ele de la natură data la articole, ori unii oamenii chiar îşi dezactivează singuri şi nesiliţi de nimeni treaba asta.

Am citit o mulţime de articole care făceau referire la nişte preţuri, sau la o informaţie care varia clar în funcţie de data la care a fost aflată şi postată pe blog, sau pur şi simplu voiam eu să ştiu când a scris omul ăla articolul cu pricina, şi când să dau scroll să văd data… pauză.

Deci, pune sau, după caz, lasă acolo data, pentru că e foarte utilă. Şi nu numai pentru cititori, dar şi pentru tine.

Ce NU trebuie să aibă un blog:

1. Sidebar dublu, o mie de reclame sau gadgeturi/widgeturi inutile în sidebar

Dacă eşti la început, eşti tentat să îţi adaugi acolo în sidebar şi pe mama dacă ai putea. Te uiţi prin lista de gadgeturi posibile, şi le vrei pe toate! Parcă ai vrea şi un ceas (de parcă Ion ăla de te citeşte n-are ceas la mână sau la calculator), parcă ai vrea şi un calendar (idem ca la ceas), ah şi uiteeee, pot să îmi pun un acvariu cu peşti. Sau nuuuu, şi mai bine, un căţeluş simpatic care se schimbă în fiecare ziiii!!! Daaa, ce drăguuuţ, vreau!

Nu. Deci nu. Nici gadgetul ăla din blogspot de Google Friend Connect (ceva cu Members şi Join this site) nu e bun de nimic. Orice e inutil nu are ce căuta în sidebar.

Apoi, mai e şi cazul 2, în care nu mai eşti la început şi ai început să ai colaborări cu diverşi. Încearcă să păstrezi totuşi o limită de decenţă. Nu-ţi umple sidebarul cu 10 reclame, împingând tot ce era destul de important spre josul sidebarului. Dar mai important decât atât, arată ca dracu. Iar dacă sunt animate, cu atât mai mult. Pe cititori o să îi agaseze la maxim treaba asta şi după ce vor căpăta o durere în fundul ochilor de la atâtea reclame, vor închide permanent blogul tău.

Acuma, dacă ai tot pus chestii în sidebar (pe care le găseşti absolut utile!! Nu, scoate acvariul cu peşti am zis!) şi ţi se par multe (nu, nu doar ţi se pare, chiar sunt multe!) încearcă să rezişti tentaţiei de a pune 2 sidebaruri pe blog. E o mega prostie. În primul rând îţi furi singur din spaţiul pentru text (ştii, ăla pe care îl scrii tu şi care chipurile e cel mai important de pe blog) şi în al doilea rând arată, iarăşi, ca dracu. Lasă frumos un singur sidebar, că e mult mai profi. Sau, dacă ești adeptul unui stil minimalist, poți renunța de tot la sidebar (dacă tema te permite asta sau dacă știi să-ți modifici singur codul).

2. Muzică

Deci… hell no! Nici măcar n-ar trebui să explic de ce nu trebuie să-ţi pui pe blog un gadget tâmpit care porneşte o muzică în momentul în care se deschide blogul. Nu, NICI MĂCAR muzica ta preferată. Ştiu că îţi place de mori, dar e ok dacă o asculţi doar tu în căştile tale proprii şi personale şi eventual îi poţi da share pe facebook de pe youtube dacă efectiv nu mai poţi ţine în tine şi dă pe afară.

Deci, omul ăla care ţi-a deschis blogul poate că asculta liniştit propria lui muzică în timp ce frunzărea câteva bloguri, poate e la muncă şi a uitat săracul boxele deschise, sau poate e la bibliotecă, nu ştiu, oriunde. Ideea e că nimeni, trust me, NIMENI, nu vrea să se trezească brusc cu o muzică în urechi sau în boxe.

Mai rău e când săracu şi-a deschis mai multe taburi şi nu ştie de unde vine drăcovenia. Şi pentru că nu vrea nimic pe lumea asta mai mult decât să se oprească (make it stooooop!!!!), caută disperat prin taburile alea, şi apasă frenetic pe fiecare în parte, căutând exasperat o iconiţă, ceva, orice, care să semene cu un difuzor tăiat. Dar şoc şi groază, nu găseşte niciun difuzor tăiat, pentru că majoritatea gadgeturilor astea tâmpite de muzică nu vin cu aşa ceva. Şi ce face omu nostru? Închide toate taburile, trage şi câteva înjurături (din care unele merg la nişte oameni complet nevinovaţi care se aflau în celelalte taburi) şi îşi vede în continuare de treabă.

Deci, NU pune gadgeturi de muzică. Dacă TOTUŞI, efectiv nu poţi să te abţii şi vrei să arăţi oamenilor ce muzică mişto asculţi tu şi ţi se pare mega important ca şi ei să asculte ce asculţi tu, eventual în timp ce îţi citesc articolul, sau pur şi simplu ai scris ceva care ţi se pare că ar fi întregit sau nu ar putea fi înţeles decât dacă este citit având pe fundal o anumită melodie, atunci pune ÎN ARTICOL (nu în sidebar sau pe nu ştiun unde) un link către youtube, dă-i embed sau pune un gadget de la trilulilu şi gata. Omul să poată să aleagă el dacă şi CÂND vrea să dea play, nu când vrei tu.

Recomandare:

Dacă cele de mai sus sunt cât se poate de musai, aş mai avea încă o recomandare, asta dacă vrei să te bucuri de o atenţie cât mai mare:

Integrează „Related posts” la sfârşitul articolelor

Dacă vrei ca omu să nu plece de pe blogul tău imediat ce a terminat de citit un articol, afișează la finalul articolelor articole similare. Dacă tema ta nu are opțiunea asta deja integrată sau dacă nu eşti pe wordpress, unde poți găsi un plugin ușor, cel mai simplu e să integrezi widgetul de la Linkwithin. E foarte simplu şi nu costă nimic. Atâta doar că funcţionează decent doar dacă scrii articole în care ai minim o poză.

Acuma cred şi sper că e complet inutil să-ţi mai spun că toate cele de mai sus sunt = cu 0 dacă articolele tale sunt pline de greşeli gramaticale. Nu ştii exact cum se scrie un cuvânt sau care e pluralul corect, pune mâna şi caută-l în dex, nu e nicio ruşine, cu toţii învăţăm, în fiecare zi. Nu ştii sigur dacă ai pus cratima bine, pune mâna şi caută pe google să vezi. Etc.

Nu e nimic mai penibil decât un om care dă sfaturi sau povesteşte diverse chestii dar nu ştie să scrie corect. Acuma nu zic că e mega tragedie dacă ţi-a scăpat un typo sau două, sau că e rău să mai bagi englezisme (guilty as charged) sau alte practici general acceptate (stil oral, etc). Atâta doar că înainte să publici un articol e bine să îl reciteşti măcar o dată, şi nu să îl publici exact aşa cum ţi-a venit la degete prima dată.

Deci nu trebuie să scrii academic şi pompos, că de aia e blog şi nu scrii la ziar. Scrie cum vrei tu, colorat, necolorat, cu arhaisme şi regionalisme, cu înflorituri sau alte briz brizuri, dar ce scrii să fie declinat corect, cu numărul corect de „i”-uri şi cu cratimele puse acolo unde trebuie.

Mno, cam atât, sper să îţi fie de folos.

Vrei să fii primul care află când postez un articol nou pe blog?

Alexandra

Salut! Dacă e prima dată când intri pe blogul meu, îți urez bun venit! :) Scriu aici din 2009, despre marile mele pasiuni: muntele și călătoriile. Mai multe despre mine poți citi aici. Multumesc pentru vizită! Te mai aștept! :)

55 comentarii:

  1. Nu stiu cum se face ca respect tot ce-ai zis :)) Bine, nu de la inceput, cand am deschis blogul, in 2010, dar am invatat pe parcurs, am testat, etc.
    Iti doresc sa gasesti de acum incolo numai bloguri pe gustul tau! :)

  2. Ia sa-mi pun si eu un buton din ala de search! Ai dreptate, e uitil. Cred ca-am avut candva.
    Si o sa mai umblu la butoanele alea de FB si abonari ca prea se intind mult si-mi ocupa spatiu.
    Fain articol, util si amuzant scris.
    Oricum multe se mai invata pe parcurs, asta daca esti receptiv si vrei sa inveti de la altii.
    Treaba cu muzica ma enerveaza si pe mine la culme!

  3. Anda, pai asa am facut si eu, am invatat din mers, nu aveam de unde sa stim atatea chestii la inceput :)

    Larisa, mersi frumos! Asa e, trebuie sa invatam mereu de peste tot.

  4. Excelent articol şi foarte frumos punctat! La toate cele menţionate de tine, eu mai am ceva de adăugat! Mă irită teribil când intru pe un blog şi citesc un articol în care sunt inserate zeci de poze neclare sau realizate din acelaşi unghi. Multe care nu merită nici măcar să-ţi ocupe spaţiul din calculator. E nasol să nu ştii să faci o triere a pozelor care exprimă ceva. De asemenea, mă deranjează enorm când las un comentariu şi îmi apare acea căsuţă în care trebuie să introduc un cod. Pe care evident îl tastez de 5 ori greşit, până mă face să renunţ să mai comentez postarea. :)

  5. :) Da, stiu, nici eu nu inteleg postarile cu astfel de poze, insa era prea mult sa incep sa explic si chestii de genul asta :) M-am referit strict la diverse optiuni si gadgeturi care pot fi adaugate sau scoase.

    Cat despre codul acela de care zici, si eu l-am avut, pentru ca are rolul de a tine spamurile departe. Din pacate blogspot nu are o varianta decenta pentru a permite oamenilor sa comenteze cu usurinta fara ca administratorul sa primeasca o mie de spamuri. Eu am ales solutia de compromis, adica aceea in care poti comenta doar daca ai cont gmail sau nu mai stiu de care.

  6. Perfect de acord!
    As mai adauga:
    – virgula pusa corect
    – semnul de punctuatie imediat dupa cuvant, fara spatiu
    – dupa un semn de punctuatie se lasa spatiu
    – alinierea textului la ambele capete (justify)

    Nici eu n-am tinut cont de toate astea la inceput, dar acum nu mai omit nici un aspect.

  7. Dupa ce am citit primul paragraf imi zic: “Blogul meu n-are cum sa fie altfel decat perfect!” :)) Si totusi incep sa-ti citesc articolul si sa ma verific. Constat (cu stupoare) ca-mi lipsesc sectiunile “Despre” si “Contact”. :)) Culmea e ca paginile erau create, numai nu le-am pus butoane. Ce bun e un check-list din asta din cand in cand! Aa, si am un buton de cautare pe care sigur nu-l vede nimeni, dar il mai las asa, ca o provocare.

  8. :) Ma bucur daca ai gasit util check list-ul :)

    Butonul de cautare nu l-am gasit nici eu din prima si cautam clar ceva greu de gasit :)
    Dar l-am bunghit pana la urma :P Arata bine macar :)

  9. Foarte interesant articlolul. La recomandarea unor clienti, ieri mi-am facut si eu un blog pe care o sa incerc sa postez regulat. Cred ca sunt de-a dreptul norocos ca a doua zi dupa ce facut prima postare pe blog am citit articolul tau.
    Weekendul asta (da, chiar daca sunt Sf. Pasti) o sa incerc sa ii dau o forma conform celor enuntate de tine. Blogul l-am facut pe wordpress si nu sunt tocmai prieten ‘la catarama’ cu partea de IT dar sper sa gasesc toate acele butoane de care vorbeai si sa le pun.
    Excelenta postare !!!
    Bravo si merci

  10. :) Ia uite ce coincidenta! :) Ma bucur ca te-am “nimerit” asa bine. Cum de ai gasit articolul meu?

    In orice caz, o sa ai ceva de munca la inceput, pana te imprietenesti cu treburile usor tehnice, dar, spre deosebire de mine si multi altii, care am invatat din mers, pe incercate si cu multe transpiratii :P (mai ales ca pe blogspot nu e usor sa faci multe), ai avantajul ca ai deja check list-ul asta :)

    Sper sa-ti fie de folos! Sa-mi spui cum merge treaba! :) Eu din pacate nu prea mai pot sa iti dau sfaturi legate strict de wordpress pentru ca am avut mai demult un blog pe wordpress dar l-am mutat pe alta platforma, insa daca nu dai de capat la ceva, poate cautam impreuna pe google :)

    Mult spor!

  11. Stilul tau inconfundabil, Alexandra, ma binedispune de fiecare data! Chiar si atunci cand scrii despre lucruri serioase. As mai adauga ca uneori watermakurili-s pe unele bloguri mai evidente decat fotografiile in sine; si ma mai deranjeaza preamarirea in articol a celui ce sponsorizeaza deplasarea in urma careia se fabrica articolul (astfel se cam ataca inteligenta cititorilor…) Mno!

  12. Hai ca vin si eu sa te contrazic putin, ca prea a fost toata lumea de acord cu tine :-D
    Singura chestie care nu e chiar corecta e treaba cu rezolutia. Statistic vorbind (de la Google Analytics citire), cei cu rezolutii de 1024 sunt din ce in ce mai putini (la mine jur de 15%), si procentul continua sa scada. Majoritatea vizitatorilor au monitoare (sau tablete, telefoane, ma rog, ce are fiecare pe-acasa) cu rezolutii mai mari (gen 1280, 1600, 1900). De la un punct incolo cred ca e mai util sa folosesti spatiul liber.

  13. Nu stiu ce sa zic… eu nu cred ca e o regula. La mine de exemplu e peste 56% si nu e singurul blog pe care il monitorizez in analytics si procentul e cam la fel sau chiar mai mare. Dupa cum se vede foarte multa lume inca foloseste laptopuri.

    Majoritatea decide…

  14. Foarte interesant articolul si binevenit :)
    In mare respect ce ai spus tu doar o singura mare problema am. Nu reusesc sa fac sa imi apara doar primul paragraf din articole.Eu am blogul pe subdomeniu de Wp.Am selectata optiunea de summary dar imi arata toate postarile.
    Ai avea un sfat pentru mine,cum as putea face in asa fel incat sa nu apara tot articolul pe prima pagina?
    Multumesc

  15. Am facut update-urile urmarind checklist-ul tau. Merci inca o data. Singurul lucru pe care nu am reusit sa-l fac este sa-mi apara pe homepage doar un summary si nu intregul articol. Am gasit optiunea dar se poate activa pentru versiunea mobile.
    Anyway o sa mai caut, a fost de super ajutor articolul tau mai ales pentru un novice ca mine :)

    Cum am gasit articolul tau? Am cautat pe google bloguri despre turism si a aparut si al tau. Simplu

    Felicitari inca o data si mult succes

  16. Alexandra,foarte util articolul si in acelasi timp haios, asa cum scrii tu in general.
    Am gasit, citind articolul, si la mine pe blog greseli de abordare pe care acum le pot corecta.
    Multumesc!

  17. Buna! Imi place tare postarea ta, dar am o intrebare. Cum pot adauga si eu casuta gen ” Follow me “? In care sa pot pune iconita de Facebook, Youtube, Instagram etc.

  18. Buna! Ma bucur ca am descoperit postarea ta, ai descris tare bine cum ar trebui sa arate un blog.
    Eu sunt inca la inceput de drum, deci m-am bucurat ca te-am descoperit si sper sa invat cat mai multe in timp. :)
    Multumim pentru sfaturi!

  19. Imi sângerează ochii – de departe cea mai tare!
    Stiu ca e vechi dar e util!sunt la inceput si mi sunt utile sfaturile,sper sa le dau de cap pana la urma…

    • :)
      Mersi de comentariu, Anna! Sper sa te ajute! Daca ai intrebari, let me know! Cand am scris articolul eram pe blogger, acum m-am mutat pe wordpress si poate te pot ajuta cu detalii. Spor!

  20. Pingback: Bun-venit. Am blog nou. | Gândurile unui adolescent | Blog personal

  21. Felicitari pentru continut.Merita citit si recitit.acest articol.Am o saptamana de cand mi-am facut si eu blog si sfaturile tale imi prind bine.Totusi,fiind incepator ma descurc mai greu.As fi vrut sa te intreb ceva in particulat dar nu stiu cum.

    • Multumesc frumos, George!
      Multa bafta cu blogul! Imi poti trimite un mesaj prin formularul de contact de la pagina de contact si iti voi raspunde pe mail apoi.
      Zi frumoasa!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *