Franta 2011 – Ziua 2 (partea 2 – Cetatea Fougeres)

De la Mont Saint Michel până la Fougeres sunt doar 60 de km. Aşa că era şi evident să oprim aici în drum spre Valea Loarei, să vedem şi noi cea mai mare fortăreaţă din Europa.

Dar pana una alta, cum am ajuns mi-a plăcut foarte mult oraşul Fougeres în sine. Arhitectural vorbind, evident. Mai mare dragul să te plimbi pe aici.

Intrarea în cetate costa 7,5 euro, şi include şi audio ghid. Faptul ca e cea mai mare fortăreaţă din Europa nu l-am putut verifica (n-aveam ruleta la mine :P), dar cert e ca imediat ce intri te întâmpină o curte imeeeensă, iar perimetral, zidurile fortificaţiei de peste 7 m înălţime sunt chiar impresionante.

O vedere din unul dintre turnuri  – ameţitor nu? :)

La intrare, pe lângă bilet şi audio ghid primiţi şi o hartă care vă arată traseul pe care să îl urmaţi şi punctele în care să puneţi audio ghidul la ureche. Eu chiar am o problemă când vizitez locaţii de genul ăsta, dacă nu mi se spune traseul şi mă trezesc că umblu ca o muscă fără cap peste tot, fără să înţeleg nimic.

Turnul Gobelins

Căsuţele lipite una de alta, cu tâmplaria vopsită în culori diferite. Se vede că suntem în Bretania.

Tot de pe zidurile cetăţii se poate vedea în toată splendoarea ei şi biserica gotică Saint Sulpice

Foarte interesante sunt de asemenea şi încăperile multimedia din turnuri, în care sunt proiectate tot felul de filmuleţe, imagini şi în cazul de mai sus, adevărate scene de luptă cu tunuri şi tot tacâmul. Atâta doar că era în franceză iar audio ghidul nu s-a sincronizat şi n-am înţeles mare lucru. Mă rog, nici răbdare să le înţeleg istoria nu aveam, dar asta e alta poveste :)

Ce mi-a mai plăcut a fost că, parţial, fortificaţia este înconjurată de apă. Nu ştiu dacă pe vremurile lui de glorie era înconjurat complet cu şanţ de apărare, însă acum arată destul de mult ca în poveşti :)

În faţa cetăţii există o mică piaţă foarte drăguţă, în care se poate “staţiona” la terasa din imagine, care aparţine celei mai frumoase clădiri din Fougeres. Desigur, după părerea mea :)

Promenadele pe zidurile perimetrale fac toţi banii. De fapt pentru asta i-am şi dat :) Restul nu m-a atras extrem de tare.

Piaţa de care vă ziceam mai sus, iar in spate casa cu ochi albaştri

După vizita cetăţii am făcut o mică plimbare ca să înconjurăm complet zidurile fortificaţiei înainte de a ne întoarce la maşină. Strada din poză e cea mai abruptă din câte am văzut în vacanţa asta şi dacă eram cu maşina sigur nu îmi plăcea, dar aşa, căsuţele aliniate în pantă mi se par geniale :)

Toate detaliile legate de program şi tarife găsiţi pe site-ul cetăţii: www.chateau-fougeres.com

Seara am ajuns într-un final şi în Amboise, unde ne-am cazat la Hotel Chaptal. Bine că am bifat din nou pe GPS să mergem pe autostrăzi pentru că altfel am fi întârziat cel puţin 30 de minute şi nu am mai fi putut intra în hotel pentru că recepţionerul nu stă şi noaptea. Hotelul nu are parcare proprie, însă la o distanţa relativ mică de hotel se găseşte o parcare gratuită unde am găsit loc.

Dacă îmi permiteţi, voi continua saptămâna viitoare cu castelele de pe valea Loirei.