Muntele Puturosu in imagini

V-am povestit deja despre excursia echipei Viajoa într-un week-end de septembrie în Zona Lacului Sfânta Ana, însă m-am gândit că n-ar fi rău să vă mai arăt câteva fotografii şi să vă explic pe scurt traseul parcurs, sub forma unui mic jurnal foto. Nu vă mai explic multe despre cum am ajuns colo sau dincolo, pentru că, zic eu, dacă veţi consulta harta pe care am făcut-o în google maps, veţi înţelege tot! :)

În drum din Bixad spre Lacul Sfânta Ana pe DN 113. Nu, nu mergem cu maşina pe cărarea şerpuită din imagine….
… ăsta e drumul pe care mergem…  care nu e chiar aşa de rău cum auzisem.
Din DN 113 nu am făcut stânga spre Lacul Sfânta Ana ci am făcut dreapta spre Băile Balvanyos. Am mâncat bine la restaurantul Pensiunii Cetate, după care am mers 5-10 minute pe jos pentru a vedea Mofeta.
Nu prea mă pricep să explic ce e aia o mofetă, aşa că la instrucţiunile să vă lămurească:
Pe scurt, aici puteti veni sa faceti sedinte terapeutice cu gaz mofetic, la recomandarea medicului, pentru diverse afectiuni.
Dintre noi, doar Bogdan a avut curaj sa coboare in mofeta, si s-a distrat câteva minute facând poze la bricheta care se stingea imediat ce o duceai sub nivelul care indica faptul ca nu ar fi o idee buna sa cobori capul sub el.
Izvoarele Tămăduitoare. Ca să ajungeţi la ele, opriţi maşina pe marginea drumului acolo unde vedeţi un indicator spre izvoare fixat pe un copac.
Băile Apor

De aici am urcat cu maşina înapoi până la Hotel Best Western Balvanyos, de unde începe traseul Circuitul Muntelui Puturosu. L-am desenat pe harta google de la sfârşitul articolul şi în plus de asta la faţa locului veţi găsi panouri cu toate explicaţiile de care aveţi nevoie.

Circuitul Muntelui Puturosu: 4 ore

Peştera Puturosu
Nu este o peşteră obişnuită care se poate vizita ci numai la intrare este amenajat spaţiul cu 2 băncute, tot sub forma de mofeta, in care se poate intra pentru tratamente. Nivelul gazului se poate observa foarte bine pe perete, sub forma depunerilor de culoare gălbuie, care ajung deasupra băncuţei, pe când in interiorul peşterii se vede ca depunerile sunt pana sus. Iar numele este bine meritat, caci mirosul de sulf te izbeşte chiar înainte de a ajunge la ea. Am citit ca cică ar emana zilnic 3000 de metri cubi de gaz, având cel mai mare debit din Europa.
Observaţi că accesul mai departe de băncuţe este blocat, pentru că depunerile sunt până sus.
Traseul în sine este mai mult de plimbare, şi cu excepţia unor mici porţiuni de urcare, în rest se merge aproape ca pe strada :) Este un traseu foarte frumos, iar pe porţiunea dinainte de Tinovul Buffogo este chiar salbatic. Deosebit!
Înainte să intru în Peştera Ucigaşă. NU RECOMAND SĂ FACEŢI PROSTIA ASTA! :))) La început nu se simţea gazul, dar după 2 paşi am crezut că mor! :)) E pe bune denumirea!
Ciupercuţe din zona mai sălbatică a traseului
Tovarăşul nostru de drum
Unul din ochiurile Tinovului Buffogo, care poate fi vizitat liber, fără taxa
Unii fac şi plaja….
Alţii pozează artistic….
Apa bulbuceşte … :)
Un bandit printre copaci
Cum de ce bandit? Ia uitaţi cum stă la mângâială…
Peştera cu alaun
O încheiere verde şi albastră :)

View Circuitul Muntelui Puturosu in a larger map

Circuitul Muntelul Puturosu este desenat cu verde. A durat aprox. 4 ore, în condiţiile în care am făcut pauze considerabile la toate obiectivele şi nu ne-am grăbit deloc.

Pe harta apare desenat cu roz şi drumul spre lacul Sfânta Ana, dar despre capitolul ăla vorbim în articolul următor.

Dacă ceva nu e clar sau aveţi nevoie de informaţii suplimentare, nu ezitaţi să întrebaţi! :)