Vezi Europa pe cont propriu

Odată ce bariera vizelor a fost ridicată, Europa a devenit noul teren de joacă al românilor. Ne-am obișnuit să căutam cele mai bune oferte de litoral, să vânam cele mai ieftine zboruri şi să experimentam din plin lumea de dincolo de granițe mult mai des decât o făceam înainte.
Pe același model (5 paşi) prezentat pentru Turul României, însă la o scară mult mărită, o modalitate ieftină şi practică de a vedea cât mai mult din Europa este la bordul automobilului personal, într-un circuit de câteva săptămâni.Să vedem ce implică cu adevărat un circuit în Europa cu maşina:

Cazare şi masă

Europa este efectiv împânzita de campinguri, unde veți găsi numai condiții excelente. Aici găsiți lista campingurilor din toată Europa. Doar ca exemplu, în Germania sunt trecute nici mai mult, nici mai puţin de 1095 de campinguri. Ca alternativă, mai sunt campinguri notate şi pe hărţile de GPS, ceea ce ajută foarte mult.

Costurile la camping sunt în general cam 10 euro/noapte/persoană (include taxa de cort şi taxa de maşină).

Este bine să ajungeţi înainte de apus, deoarece majoritatea campingurilor nu mai primesc turişti după ora 22:00.

Toate campingurile au şi restaurante, deci cel puţin masa de seară este asigurată în caz că ajungeţi acolo cu stomacul gol. Iar pentru micul dejun puteţi procura alimente din supermarketuri.

Atunci când veţi ajunge într-un camping din Europa, veţi observa ca europenii sunt deja versaţi în ale circuitelor. Ei merg cu rulota peste tot, iar în majoritatea campingurilor există spaţii speciale care sunt închiriate permanent de familii, un fel de “casă” (de fapt teren) de vacanţă, pe care o au asigurată pentru tot anul.

Transport (maşina personală)

Exista foarte multe avantaje pe care le prezintă „atacarea” Europei cu automobilul personal. În primul rând, şi cel mai important, costurile de transport sunt reduse la minim, mai ales că de regulă se merge cel puţin în pereche, dacă nu chiar în grup de 4, deci costurile, care sunt oricum foarte mici, se împart la numărul de participanţi.

Un alt avantaj este libertatea de mişcare. Se poate merge oriunde, oricând, spre deosebire de cazul în care alegem să schimbăm avionul din oraş în oraş.

Având în vedere că pe parcursul circuitului, maşina devine un fel de casă mobilă, ea trebuie dotată cu tot ce este nevoie pentru o astfel de aventură.

În primul rând, înainte de plecare este bine să o duceţi la „doctor”, pentru un control de rutină. Din proprie experienţă am învăţat că vizita la service înainte de plecare este sfântă, şi scuteşte de neplăceri care pot costa destul de mult, mai ales într-o ţară pe care nu o cunoaşteţi.

Apoi, pe drum, la intrarea în fiecare ţară, trebuie cumpărată vigneta. Unele sunt mai ieftine, altele mai scumpe, cum ar fi în Elveţia (aproximativ 25 de euro, dar se merită din plin, autostrăzile sunt de vis) sau Slovenia.

O listă de articole minim necesare include în special cele necesare pentru camping. În plus faţă de lista recomandată pentru turul României, se adaugă un adaptor pentru stecker (pentru că prizele lor nu seamănă cu ale noastre) pentru tabloul de distribuție din camping (se poate cumpăra de la un camping.)

Hărţi

Dacă în România este de ajuns un atlas rutier şi eventual şi o hartă rutieră pliantă, în cazul Europei vorbim de mai multe hărţi şi/sau atlase.

În afară bineînţeles de hărţile de GPS (pe care ar fi bine să le verificaţi înainte de plecare), ideal şi de bază este un Atlas rutier european (de exemplu de la editura CARTOGRAPHIA, Budapesta, foarte util şi uşor de folosit, 15×20 cm, cu arc).

Apoi, după cum consideraţi, în oraşe se poate procura un ghid micuţ, care să conţină obligatoriu planul oraşului.

Foarte utile şi complete sunt atlasele Germaniei şi Croaţiei de la editura Aquila’93.

Pentru studiu vă propun un circuit care a fost efectuat în vara anului 2008:

Ţări: Ungaria, Slovacia, Austria, Germania, Elveţia, Italia, Croaţia, Slovenia

Traseu: Arad – Budapesta – Bratislava – Viena – Linz – Salzburg – München – Zürich – Como – Milano – Verona – Veneția – Medulin – Zadar – Zagreb – Arad


View Turul Europei in a larger map

Durata: 21 zile
Distanta: 7300 km
Cost benzină: 600 euro (la un consum mediu de 6-7 l / 100 km)
Costuri totale: 1000 euro / persoană (include benzina, mâncare, cazare, taxe de vizitare)

În final, daca va doriți o variantă mult mai ieftină la folosirea automobilului personal şi campare, puteţi opta pentru combinația Autostop + Couchsurfing, despre care puteți citi în Ghidul Poţi să călătoreşti GRATIS, pe care il puteti descarca de pe Viajoa.ro, aici.

Ghidul mai contine articole despre:

– Unde să călătoreşti cu 200 de euro
– Autostopul ca alternativa de transport

– Zborurile low cost
– Cum să mănânci mai ieftin când călătoreşti
– Avantajele rezervării timpurii a vacanţei

– Cum închiriezi un apartament în Barcelona

– Cum să călătoreşti ieftin prin Thailanda
– De ce să-ţi rezervi vacanţa printr-o agenţie de turism
– Cum să stai la Paris cu bani puţini
– CouchSurfing – o varianta neconvenţională pentru cazare
– Turul Romaniei pe cont propriu
– Evenimentele internaţionale pentru studenţi
– Tips & tricks pentru a pleca în vacanţă cu bani puţini

4 comentarii:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *