Cum sa planifici un circuit in Romania

Mulţi dintre noi ne aventurăm peste graniţe în vacanţă, alegând destinaţii celebre, dar să nu uităm că nici România nu e de lepădat. Nu este deloc un secret că ţara noastră ascunde multe comori, mai mult sau mai puţin cunoscute, şi ar fi păcat să nu luam exemplul mulţimilor de străini care au aflat de frumuseţile României şi o aleg ca destinaţie de vacanţă.
Mulţi dintre ei vin de peste tot din Europa cu rulota sau cu maşina personală pentru a vedea România. Este o metodă cat se poate de ieftină şi convenabilă care poate fi adaptată de orice român dornic să experimenteze un tur în propria sa ţară, purtat de propriul autoturism.Chiar daca nu aveţi experienţă în planificarea vacanţelor şi aţi preferat de multe ori să mergeţi pe mâna unei agenţii, veţi afla în continuare cum poate fi transformată organizarea concediului într-un joc care nu impune limită de jucători şi nici de vârstă.

Pasul 1. Lista destinaţiilor

Începeți jocul prin a vă întreba ce anume v-ar plăcea să vizitaţi. Romania vă pune la dispoziție o gama largă de obiective, de la cele naturale (care fie vorba între noi, nu costă nimic – să nu uitam: “The best things în life are free“) pana la cele culturale (de tipul monumentelor istorice, muzeelor etc.) care implică o taxă de vizitare, care de regulă este foarte mică.

Faceți puțin surf pe internet pentru a vă întocmi o listă cu obiectivele care v-ar interesa. Puteți căuta pe bloguri de călătorii, pe site-urile wiki, sau oriunde vă trimite prietenul nostru Google; este extraordinar de ușor să găsiți informații în ziua de azi.

Tips:

  • Evitați să includeți pe listă obiective din toată ţara, cu excepția cazului în care planificați o vacanţă de cel puțin 1 lună, şi implicit un tur care se întinde pe întreg teritoriul României. Daca dispuneți de 2 săptămâni, încercați să combinați 2, maxim 3 zone alăturate ale României, din simplul motiv ca nu veți avea timp să străbateți toata ţara şi să mai aveți timp şi să vedeți ceva şi să vă odihniți.
  • Foarte importantă este verificarea, pentru fiecare obiectiv în parte, a drumului de acces (după cum știți, în România drumurile sunt uneori o problemă), a programului de vizitare (anumite obiective sunt închise lunea, sau în alte zile) şi a timpului şi a dificultății de acces, în cazul obiectivelor naturale, la care se ajunge pe un traseu.
Biserica fortificata din Aiud

Pasul 2. Harta

După ce ați definitivat lista, rămâne să alegeți între varianta clasică şi varianta electronică de marcare pe hartă. Indiferent daca folosiți pioneze colorate (se găsesc la librărie) şi o harta agăţată în cui sau o hartă electronică (cum ar fi Google Map, sau alte instrumente precum Travel map de la Trip advisor sau Dopplr), începeți să vă localizați, cu cât mai multă exactitate, fiecare obiectiv de pe lista pe care aţi întocmit-o la pasul 1.

Tips:

  • Personal, recomand varianta clasică, deoarece o hartă tipărită a României permite o mai bună localizare a obiectivelor şi conține mult mai multe informații decât o hartă electronică.
  • Daca optați pentru varianta clasică, foarte utilă este o hartă rutieră a României, care se poate găsi la orice benzinărie şi în librarii, pentru un preț foarte mic. Mai exista şi hărți turistice ale României, care în mod evident sunt mai folositoare pentru că oferă sugestii pentru obiective, care sunt deja localizate pe aceasta, dar costa un pic mai mult (de ex. 90 de lei la Diverta).


Pasul 3. Traseul

După ce aveți toate pionezele (reale sau virtuale) puse pe hartă, imaginați-vă un traseu care să treacă prin toate, sau majoritatea. Scopul este găsirea unui traseu optim, traseul cel mai scurt (dar care să urmărească în mare drumurile europene şi naționale), cat mai apropiat de conceptul de circuit, care să nu treacă pe doua ori pe același drum, decât în cazul în care nu există alta soluție.

Tips:

  • Important este să nu va grăbiți la acest pas. Este posibil ca din diferite motive, să va răzgândiţi de mai multe ori, până găsiți un traseu optim. Optim înseamnă şi o economie de kilometri, şi deci o economie la costul combustibilului.
  • În timp ce vă stabiliți traseul este posibil să realizați că anumite obiective sunt mult prea departe de firul logic al traseul, şi vă abat foarte mult din drum, caz în care trebuie găsit un compromis. Fie se renunță la locațiile respective, fie, daca ţineţi neapărat să le vedeţi, să modificați traseul.
  • Traseul nu se finalizează de multe ori în aceasta etapă, ci se poate modela până la final, când sunt stabiliți toți parametrii excursiei, în special locațiile de cazare.

Pasul 4. Planificarea pe zile

Partea mai grea constă în a estima cât de multe pot fi văzute într-o singură zi. Este foarte important să nu faceți supraestimări, ci să vă gândiți câţi kilometri puteți parcurge pe zi, şi cât timp petreceți la fiecare obiectiv. Depinde foarte mult de fiecare ce proporție alege între timpul petrecut la volan şi timpul petrecut vizitând.

Tips:

  • Recomand în medie în jur de 200 km/zi.
  • Încercați să ajungeți la locul de cazare înainte de apus.


Pasul 5. Cazarea

După ce ați stabilit cam prin ce zona ar trebui să înnoptați în fiecare zi, începeți vânătoarea locurilor de cazare. Sau, şi mai mult, luați în considerare acest pas combinat cu pasul 4.

Având în vedere că scopul este o vacanţă cu buget cât mai mic, ideale pentru un ‘road trip’ sunt campingurile.

Sigur, cei care nu am mai fost la camping din anii ’80 – ’90 pot fi sceptici, pe bună dreptate. Însă în ultimul timp condițiile campingurilor de alta dată s-au cam evaporat. Exista o multitudine de campinguri care respecta modelul european, unele sunt chiar administrate de străini. Condițiile sunt cam următoarele: locuri atât pentru corturi şi rulote, dar şi la pensiune sau căsuţe, restaurant, băi curate cu dușuri, toalete, prize, etc., unele chiar şi cu sală de mașini de spălat, terenuri de joacă, piscină şi multe alte facilitați, cum ar fi prize pentru locurile de cort. Toate acestea la preţuri foarte mici, undeva în jur de 40 – 50 de lei / noapte pentru 2 persoane cu un cort sau 65 de lei / 2 persoane la căsuţe. Daca sunteți obișnuiți la cort, puteți campa în locuri neamenajate (dar atenție, în care aveți voie!) şi atunci costul este 0 lei.

Pe lângă campinguri, fiindcă nu sunt chiar la tot pasul, puteți opta pentru pensiunile micuțe, unde o noapte costă în jur de 60 – 100 lei/ camera de 2 pers.

Tips:

  • Aici veți găsi o listă generoasă de campinguri.
  • Notați-vă planificarea pe zile a obiectivelor şi a traseului, precum şi variantele de cazare (măcar 2 pe noapte) într-un carnețel de bord pe care să îl luaţi la drum.
  • Sunați la locul de cazare la care vreți să înnoptaţi chiar în ziua respectivă (când sunteți siguri că o să ajungeți), ca să verificați daca au locuri. Puteți suna şi mai devreme, dar riscați să nu ajungeți în cazul în care, fie că doriți sau nu, vă modificați traseul.
  • Este posibil ca dintr-un motiv sau altul, într-o seara să nu ajungeți la locul de cazare planificat. Nu este un motiv de îngrijorare. Variantele cele mai ieftine sunt: instalarea cortului într-un loc care vă permite acest lucru şi care este cât de cât sigur, găzduirea la localnici, care sunt mai mult decât bucuroși să vă primească în caz de nevoie, în schimbul unei mici sume, sau dormitul în mașină. Varianta mai costisitoare este să mergeți la un hotel / vila / pensiune despre care nu știți nimic, dar care este la îndemână.

SFATURI DE LUAT LA DRUM

Nu uitați să notați dinainte, pentru fiecare locație, cum se ajunge, o adresă, sau chiar şi coordonatele GPS.

În fiecare seară verificați ce traseu aveţi planificat pentru a doua zi. Poate v-ar plăcea să va notați şi numărul de kilometri parcurși în fiecare zi.

Nu plecați la drum cu ideea: ajung acolo cu orice chip. Uneori va trebui să renunțați, fie pentru ca drumul este foarte prost, fie pentru ca se înserează şi nu mai este timp, sau din alt motiv.

Daca un drum secundar apare pe hartă, nu înseamnă automat că este şi practicabil. Poate fi închis pentru lucrări, poate fi plin de gropi sau pur şi simplu poate fi blocat pe parcurs.

Mare atenţie la pensiunile care se află pe un astfel de drum (plin de gropi), la care mai bine renunţaţi.

Deși percepțiile de drum prost sunt diferite de la om la om, este bine ca înainte de plecare să va uitați puțin pe bloguri sau forumuri pentru a vă face o idee despre starea unui drum.

Verificați cortul înainte de plecare: să aibă toate componentele necesare şi să știți să-l montați.

Nu uitați să alimentați cu destul timp înainte ca acul să ajungă pe roșu. Exista zone în care benzinăriile nu sunt ca ciupercile după ploaie, şi trebuie să vă asigurați din timp că nu rămâneţi fără combustibil. Pentru media de 200 km/zi, alimentarea se face cam la 2, maxim 3 zile.

Recomand pentru drum:

Atlas rutier: este mult mai folositor decât o simplă hartă rutieră.
(Mare atlas rutier 1:200.000, ediţia 2009/2010, 70 lei)

GPS: folosiți-l, dar nu vă încredeți orbește în el. Doar cu harta sau atlasul vă puteţi descurca de minune. În România este riscant şi el nu știe daca un drum este sau nu practicabil.

Pentru camping ar fi bine să nu uitați să luați: o frontală sau lanterna, soluţie/spray împotriva ţânţarilor, saltea sau izopren, o pătura, saci de dormit (daca mergeți la munte, saci de confort 0-10 grade pentru vară), perne, daca știți că aveți nevoie, ladă frigorifică, sfoară de întins rufele, prelungitor electric, trusă medicală, şi dacă aveţi loc în maşină, masă cu scaune pliante.

Pentru a studia un caz concret, vă recomand Turul pe care l-am făcut personal în vara anului 2009, pe care îl puteți găsi aici.


View Turul Romaniei 2009 in a larger map

Zone: Transilvania şi Munţii Apuseni
Durata: 12 zile
Distanta: 2330 km
Costuri totale: 110 lei de pers / zi (include benzină, mâncare, cazare, taxe de vizitare)

Vă asigur că nu veţi regreta dacă veţi alege să petreceți următorul concediu mergând din floare în floare prin România, şi vă veţi convinge cu siguranţă că este e metodă foarte ieftină şi distractivă de a descoperi cât de frumoasă este ţara noastră.

Acest articol face parte din Ghidul Poţi să călătoreşti GRATIS, pe care il puteti descarca de pe Viajoa.ro, aici. Ghidul mai contine articole despre:

– Unde să călătoreşti cu 200 de euro
– Autostopul ca alternativa de transport

– Zborurile low cost
– Cum să mănânci mai ieftin când călătoreşti
– Avantajele rezervării timpurii a vacanţei

– Cum închiriezi un apartament în Barcelona

– Cum să călătoreşti ieftin prin Thailanda
– De ce să-ţi rezervi vacanţa printr-o agenţie de turism
– Cum să stai la Paris cu bani puţini
– CouchSurfing – o varianta neconvenţională pentru cazare
– Turul Europei pe cont propriu
– Evenimentele internaţionale pentru studenţi
– Tips & tricks pentru a pleca în vacanţă cu bani puţini

23 comentarii:

  1. Sfaturi foarte pertinente! Cred ca oricine ia in calcul pasii cum i-ai expus tu, isi poate planifica un concediu minunat in Romania. Vorba ta, pacat ca noi fugim la altii, sau ne lasam ghidati de diverse agentii de turism. I really like it! ;)

  2. Ai dreptate. Acuma na, eu sunt mai maniaca cu organizatul si planificatul, nu stiu cati ar avea rabdarea si timpul sa faca dupa pasi, desi dureaza chiar destul de putin…

    In orice caz, din propria mea experienta de anul trecut, chiar nu m-am lovit de probleme mari pe parcurs, asa ca a fost eficient planul. :)

  3. Pentru mine calatoritul prin romania nu e tocmai mereu placut. Primul mare inconvenient este infrastructura. Doar daca nu-ti pasa de masina poti sa mergi in multe din locuri. Preturile nu sutn nici ele mici. Prin Romania ai tot felul de interdictii, pe toate lacurile de acumulare spre exemplu iti este interzis sa faci orice. Cazarea este de cele mai multe ori prea scumpa pentru conditiile oferite. Campinguri sunt foarte putine si la 50 de lei cam scumpe. In Austria am stat la campinguri care pareau pentru mine, venind din Romania ca fiind un lux total la preturi intre 12 si 18 euro. Si luxul cel mai mare era felul in care se purtau oamenii care stateau in camping, liniste deplina, fara o coaja de samanta pe jos, fara ragait bere in fata cortului. Eu aveam sprayul cu piper mereu pregatit, cu greu am realizat ca sunt ciudat sa cred ca va fi nevoie de el.
    In Romania nu am avut tupeul sa facem cicloturism 2 saptamani, pentru ca nu sunt poteci pentru asa ceva si cand vrei o vacanta relaxanta, nu e o optiune cicloturismul in tara. Ture scurte de mtb ok, altfel esti un cutezator.
    Tu ai calculat tripul la un 2600-2700 de lei, dar uzura masinii? suspensia care daca nu s-a stricat cu ocazia asta, oricum a fost afectata.
    Si inca o chestie, in strainatate am plecat “no reservations”, pentru libertatea imensa pe care ti-o ofera faptul ca mergi cat vrei in orice directie si cand se insereaza te opresti in ce sat/localitate se nimereste sa fie mai aproape si gasesti cu siguranta un camping.

    Scriu asa mult, si inca m-am limitat, pentru ca si mie mi-ar placea sa-mi pot cheltuii bani si timpul de concediu in Romania, dar nu pot sa fac din asta un tel in sine.

    Acum mi-am cumparat o canoe si echipamnetul necesar. O sa incerc sa merg pe lacurile din tara, pe cateva rauri mari, pe dunare pe toata lungimea romaneasca si pe mare. Stiu ca pe multe din apele astea “nu e voie”, dar nu cunosc motivele si nici nu cred ca pot fi unele rezonabile, deci o sa incalc legea ca atunci cand, intrand in parcarea din spatele blocului pe singura strada pe care poate ajunge acolo, ignor semnul de acces interzis.

  4. Gabi, eu iti inteleg perfect frustrarea, si eu am avut unoeri probleme cu drumurile, asa cum am si povestit pe blog, atunci cand am relatat intregul road trip.
    Cu toate astea, nu mi se pare un motiv ca sa nu imi vad tara. Nu trebuie sa ma bag in cele mai mari hartoape sau drumuri infecte ca sa vad ceva. Sunt destule de vazut si daca tii soseaua principala, care totusi e in limite rezonabile.
    Nu trebuie sa faci un tel din asta, si nu trebuie de fapt sa faci nimic din ce nu iti place. Scopul articolului a fost sa explic cum se face un circuit, pentru ca este o modalitate de petrecere a concediului pe care poate unii ar putea sa o incerce, mai ales daca pana acuma au mers intr-un singur loc in concediu in Romania(adica de exemplu 7 zile in locul x).
    Cat despre uzura, nu stiu ce sa spun, masina se uzeaza si cand mergi in oras si cand mergi oriunde, daca as sta sa ma stresez pe chestia asta, nu m-as mai simti bine in concediu.
    Sa stii ca si noi am mers “no reservations”, probabil nu am fost destul de clara. Atunci cand faci Road Tripping, oricat de bine ti-ai planifica, nu ai de unde sa stii dinainte unde ajungi in fiecare seara pentru cele 2 saptamani sau cate or fi. Si mereu cand am mers in campinguri, nu a existat sa nu fie loc de cort. Cum am spus si in articol, campingurile la noi nu mai sunt ce erau. Am mers in campinguri asta vara care sunt exact ca cele din afara.
    Despre cicloturism, chiar nu ma pricep, asa ca nu stiu ce sa-ti spun. In orice caz, iti doresc succes cu canoeing, sper sa nu ai probleme! Oricum eu am vazut ca sunt multe rauri pe care poti face asta fara restrictii.
    Cat despre turismul in Romania, eu zic sa te mai gandesti, insa daca nu esti atras de ceea ce e de vazut la noi, chiar nu are rost sa-ti faci griji! :)

  5. Buna,

    Eu anul trecut am facut un astfel de circuit prin Romania, deci vorbesc in cunostinta de cauza. Traseul a fost Bucuresti-Tulcea-Sulina-Braila-Iasi-Suceava-nordul Moldovei-Maramures-Cluj-Sighisoara-Bucuresti.

    A durat vreo 10 zile si a meritat tot efortul si toti banii. M-am simtit neasteptat de bine dar pot sa spun ca nu a fost chiar atat de ieftin pe cat credeam.

    Am scris pe blogul meu atunci impresii si multi dintre cei care comentau erau incantati si ei de ceea ce le povesteam, fapt ce m-a facut sa cred ca, exact cum ai spus si tu, multi merg prin alte tari si prin Romania, mai putin.

    Foarte util si documentat articolul tau! Felicitari!

  6. Multumesc mult Razvan!

    Foarte frumoasa si zona pe care ai facut-o tu!
    Intr-adevar, si eu m-am simtit extraordinar, si a meritat! Chiar daca m-am enervat de cateva ori din cauza drumului, voi mai repeta “schema” si de aici incolo.

    Asa e, la sfarsit nu iese chiar super ieftin, dar e foarte ok dupa parerea mea. :)

  7. Comentul tau ma face sa realizez ca poate am avut un ton nepotrivit, poate agresiv. Problema e de fapt la mine, ca nu imi place Romania. Singurul lucru care-mi place aici e natura, dar atunci cand e chiar wild. Si ca sa ajung acolo trec de multe ori printr-o multime de neplaceri. In rest, obiective turistice, pentru mine, nu sunt. Admir insa cum apreciezi multe lucruri pe care eu nu le consider mare lucru (gen nu stiu ce castel in paragina). Mi-ar placea sa fiu mai usor de multumit.

  8. :)) Stai linistit Gabi, nu ai fost agresiv!

    Fiecare cu ce-i place! Este ceva normal!

    E adevarat, nu e usor sa ajungi la niste zone wild.
    Singura varianta este de multe ori sa mergi pe jos, sa faci drumetii, etc. Uite spre exemplu, la Pestera Scarisoara din Apuseni se poate ajunge si cu masina, dar pe un drum pietruit, ingust, prin padure…ma rog… nu foarte placut evident. Dar poti alege sa faci drumetie pana acolo, care incepe din locul in care ti-ai lasat masina, la soseaua asfaltata. Si cred ca si tu ai agrea aceasta varianta, ca si mine.

    In orice caz ideea cea mai importanta, cred eu, este ca fiecare isi face concediul in functie de ce-i place sa vada/sa faca si de cati bani are la dispozitie.

    Si fiindca sunt curioasa sa mai aflu lucruri noi, poti sa mi spui te rog cateva zone din astea wild pe care le-ai vazut sau pe care ai vrea sa le vezi? :)

  9. eu n-am fost in stare sa ajung pana acum la lacul sf ana. eram in trecere de la bicaz prin ardeal, spre ploiesti si am trecui pe la tusnad. eram deja satul de mers cu 50 km/h (de ore bune) ca sa pot ocoli toate gropile din asfalt. am dat sa fac stanga pe drumul care ar fi dus la sf ana, dar cand am vazut in ce hal se afla, si cum faceau masinile care veneau de acolo, am zis ca nu se poate chiar asa. o fi el lacul lu peste prajit dar nu pot sa mai fac inca o ora jumate pe drumul ala, stresandu-ma si gandindu-ma la in ce hal o sa-mi fac masina. o sa revin anul asta pregatit cu mai multa rabdare si cu barca :).
    stiu ca nu e un exemplu wild, dar e unul la indemana.

  10. Nu, este un exemplu foarte bun. Si nici eu nu am ajuns inca. Dupa cum ti-am spus, mi-am propus sa merg pe jos pana acolo. Si in afara de lac mai sunt si alte lucruri superbe de vazut, cum ar fi Tinovul Mohos, la care chiar se merita sa mergi.
    Iti recomand sa vezi poze si sa citesti aici:
    http://www.miscellanea.ro/2008/08/tinovul-moho.html
    si aici
    http://www.miscellanea.ro/2008/11/toamna-la-munte.html

    De curand am citit ca s-ar putea sa se faca telegondola care sa lege Bixad de Lacul Sf Ana…
    Si daca chiar o sa mai vrei sa mergi, iti recomand ori pe jos, ori pe drumul de la Bixad (este pe jumatate refacut recent) in loc de cel din Tusnad.

  11. Te-ai intrebat vreodata de ce e obligatoriu sa porti casca pe motor? Sau de ce sunt asa multe cruci pe malul lacului de acumulare de la Paltinu?

    Logica “eu nu inteleg motivele pentru care exista legea asta deci nu o voi respecta” e geniala.

    Pe lacul de acumulare e interzis sa faci lucruri obisnuite pentru ca nu e un lac normal si prezinta pericole ascunse, adancime mare, mal abrupt, cioturi de la arborii scufundati etc. (plus ca o potentiala operatiune de cautare a starvului ar fi anevoioasa, ar putea necesita oprirea unor echipamente. In general ar fi o operatiune scumpa si delicata doar pentru ca cineva s-a gandit ca nu exista motiv pentru care sa fie interzis inotul in lacul de acumulare).

    Daca nu iti place Romania, nu mai sta. Serios, iti faci rau aiurea tot gandindu-te la bielete si capete de bara.

  12. Cum de in strainatate nu exista grija asta excesiva pentru viata cetatenilor? In Austria am facut baie in 5 lacuri, pe maluri diferite, in 12 zile. Toate aveau margini de tot felul, si adancimi peste 50 de metri.
    Si da, logica mea chiar cred ca se aplica. Daca ai avea un semafor in desert, ai sta la el?
    Pe strazi/sosele mor in fiecare zi oameni, dar accesul nu e interzis. De pe poduri, tot felul de dobitoci s-ar putea arunca in cap, totusi accesul nu e interzis.

    Argumentul cu oprirea echipamentelor pentru cautarea inecatului e, recunosc, unul la care nu m-am gandit si e bine ca mi-ai zis. O sa iau in considerare.

    Chiar o sa plec, cu prima ocazie, fac planuri deja ;).

    Inteleg ca tie iti place in Romania, nu?
    Si-ti convine totul, si situatia ti se pare ca nu ar avea cum sa fie mai buna, nu?
    Eu si altii ca mine suntem doar nebuni pretentiosi cand ne declaram nemultumiti, right?
    Inteleg ca nici nu te deranjeaza sa-ti strici masina pe drumuri aiurea, esti de un calm desavarsit. Asta daca nu iei o groapa mare, iti rupi o roata si intri direct intr-un camion din sens opus. Si-atunci o sa-mi spui ca un lac prezinta riscuri ascunse. :) Soseaua nu :) asta daca mai scapi.

    Presupun ca nu consideri c-ar fi nevoie de niste autostrazi, poate tu ai 60 de zile de concediu pe an si-ti poti permite sa faci pe drum pana la un obiectiv oarecare de 3 ori mai mult decat e normal.

    Nu m-ar deranja sa existe zone restrictionate pe aceste lacuri, sa fie obligatoriu sa ai vesta de salvare pe tine, reglementari, preturi de intrare, etc. Dar nu pot accepta sa fie interzis tot si gata.

    Ca sa-ti mai dau una sa-ti cada greu la patriotism. Anul asta nu mai merg in Romania la mare, pentru ca e caca intr-insa, l-am vazut eu (si-am plecat acasa), pentru ca nu s-a gandit nimeni sa fie multe-multe toalete decente pe plaja sau foarte aproape. Asa ca o sa merg la unii de au asa ceva. Si eventual mai ieftin :). Si nu, nu la bulgari.

    Nu sunt patriot si nici nu inteleg conceptul.

    Acum, alexandra, multumesc pentru sfaturi si linkuri.
    Chiar daca nu-mi place cum pune Andrei problema vis-a-vis de mine si de parerile mele, blogul lui e informativ. Am vazut in blogrolul lui pe unul dintre fotografii “mai vechi” cu care mai ieseam la un peisaj, ce vremuri…

    Pe jos as merge. Pe lacul asta o fi voie cu ambarcatiuni? Ca in cazul asta as merge cu masina pana mai aproape, ca-i grea canoea.

  13. sall
    eu vreau sa merg in vacanta prin romania… dar nu stiu unde sa merg, vreau sa merg sa vad cat mai mult dar …..
    nam nici cea mai vaga idea, stiu doar ca vreau sa incep din maramures…. si sa vad cat mai mult

    ceva sugestii?

    mersi

  14. MA BUCUR ENORM CA AM GASIT ACEST BLOG SUNT INCANTAT SA GASESC O PERSOANA CA TINE CE AJUTA LA CUNOASTEREA TARII,,SPER CA IN VARA ACEASTA SA MI FIE DE MULT FOLOS TOATE INDICATIILE SI TRASEELE TALE ,,MI AM PROPUS SA MI FAC VACANTA IN ROMANIA SI SA CUNOSC TOT CE VOI PUTEA ,TE VOI URMARI CU INTERES SI CHIAR ITI VOI CERE SFATURI ,,AM MULT TIMP PLECAT DE ROMANIA ASA CA TOT CE INSEAMNA INFORMATIE IMI ESTE SUPER DE INDICATA,UN SALUT CONTINUA ASA

      • MULTUMESC ALEXANDRA,,,esti o persoana ce e de admiirat,,in ziua de 07 iulie voi fi in ROMANIA ,,asa ca vacanta ce eu am planuito cu mult timp inainte se va face realitate ,,intentia mea e sa plec din braila orasul meu natal ,,si sa incep turul romaniei ,prin moldova ,maramures banat ,sa cobor pe la cazane ,valea oltului si sa urcam in transilvania .am ales sa inchiriez o masina din romania si desigur o dacie jajajajaj ca e adaptata drumurilor ,,dupa cum citesc aici e o problema ,,,dupa cum am citit sfaturile tale e ok sa mergem si sa cautam cazare prin mijloacele noastre fara rezervari ,,banuiesc ca nu va fi o problema ,,,ca final de calatorie as dori vizita si delta dunari ,,cu toate ca sunt crescut la balta cum sar spune as dori sa cunosc si acest loc magnific ,,inca o data multumesc pentru tot ceace faci ,,felititarii,,

  15. Pingback: Vizitam tara la volanul unei bijuterii - FMN rent a car

  16. Buna ma poate ajuta cineva si pe mine cu un traseu?Vrem sa mergem intr-o mini excursie cu plecarea din Iasi, gen plecam la prima ora de aici ajungem seara ne cazam, iar a doua zi intoarcem. Iar in tot drumu ne aprim sa vizitam. Va multumesc anticipat!

  17. Buna ma poate ajuta cineva si pe mine cu un traseu?Vrem sa mergem intr-o mini excursie cu plecarea din Iasi, gen plecam la prima ora de aici ajungem seara ne cazam, iar a doua zi intoarcem. Iar in tot drumu ne oprim sa vizitam. Va multumesc anticipat, sper sa imi fie de folos.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *